Total Pageviews

Tuesday, August 9, 2011

Kerja ! Kerja !

Cuti 4 bulan, ape nak buat?? KERJA la, ape lagi nak buat kan??
So.. carik punye carik. dapat la kerja Sales Executive dekat Sensation Beauty & Spa.
Sales Executive?? bunyik cam besar je jawatan tu kan?
Tugas nye sama jer macam Sales biase, name jer nak glamour, Chehhh. haha.
Basic RM1200 + setiap 1 customer RM10 ! perghh masyuk kan?
Aku kerja sebulan saja 1/7/2011-1/8/2011 .
Sebab ape??
Sebab aku BOSAN! haha.
hari-hari jual benda sama, mane x bosan???
1st day keje dapat 3 customer! bangge Boss aku (Mr.Desmond) sebab staff Melayu dia dapat 3 customer 1 hari. (selalunye 1st day susah dapat customer) . bangge jap. HAHA.
dapat la RM30 hari tu, syok seyhh pegang duit! haha.
dalam 1 bulan aku kerja dapat 27 customer,
supposely ade lah RM270 kan? plus basic RM1200 = RM1470 !
tapi mane duit aku hilang??? mane???
tula Zieq.. BOROS LAGI!! x reti nak nyimpan duit!
x sedar2 SEM 3 x dapat PT!!!
skarang baru nk nyesal? haha terlambat!
btw, kenangan kerja sales best sangat, dapat kenal macam2 orang, ade yg baik, x sampai hati, poyo, kerek, sombong. (macam kite la bile salesman push beli brg mesti kite kekwat kn?skarang aku rase) hahaha.
aku kenal Hui Yee (baru 18 tahun dah jadik supervisor,x study) , Sally (17 tahun x study), Kak eva (kakak terhebat!), Abg Joe (tunang Kak eva), Kak Lin, Aunty, Lidan, ramai lagi lahh.
Semua best.. rindu kauorg!

Customer aku paling kecik! <3

Miko, Sally, n Kak Lin kat belakang tu :D

Kak Eva + Abg Joe :)

Hui Yee.. Chindian, beauty kan?

No comments: